ÖZGEÇMİŞ
1.
Adı
Soyadı: Rezan KARAKAŞ
2.
Unvanı:
Profesör Doktor
3.
Öğrenim
Durumu: Doktora
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Türk Dili ve
Edebiyatı
|
Dicle
Üniversitesi
|
1992-
21.06.1996
|
Tezli Yüksek
Lisans
|
Türk
Edebiyatı
|
Dicle
Üniversitesi
|
2003-21.02.2005
|
Doktora
|
Türk Edebiyatı
Eğitimi
|
Dicle
Üniversitesi
|
2005-
26.04.2010
|
4.
Akademik Unvanlar:
Yardımcı Doçentlik Tarihi: 2011
Doçentlik Tarih: 2015
Profesör Doktor: 2020
5.
Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
5.1. Yüksek Lisans Tezleri
5.1.1. YAŞAR
Hamza, (2016). “Süreyya Berfe'nin
"Ufkun Dışında" Adlı Eserinin Türkçe Öğretim Programındaki Duygular
Ana Teması Açısından İncelenmesi" Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.2. CAYHAN
Cihan, (2017). “Ortaokul Öğrencilerinin Wattpad Uygulaması Kullanımı İle Okuma
ve Yazma Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Siirt Üniversitesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.3. AKIN
Erdem, (2018). “Talip Apaydın'ın
Romanlarında Halk Bilimi Unsurları”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
5.1.4. MARAL
Gülcan, (2019). “Ortaokul Öğrencilerinin Öyküleyici Metin Okuma ve Yazma
Becerilerinin Okuma, Yazma Kaygılarına ve Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarına
Etkisi”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal
Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.5.
KILIÇASLAN Erhan, (2019). “Naki Tezel'in "Türk Masalları" Adlı
Kitabının Çocuk Edebiyatının Temel İlkeleri Bakımından İncelenmesi”, Siirt
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Anabilim Dalı
5.1.6. KAÇAR
Malik, (2019). “Yasar Kemali'in Sarı Sıcak adlı eserinin kelime grupları
yönünden incelenmesi ve Türkçe eğitimine katkısı”, Siirt Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.7. ÖZSABUNCU
Selin, (2019). “Muzaffer İzgü'nün 'Ökkes' Hikâye Serisinin Sorun Odaklı Çocuk
Edebiyatı Bağlamında İncelenmesi”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.8. KUDAK,
Hüseyin (2021), “Tahir Alangu'nun 'Billur Köşk Masalları' Adlı Kitabının Çocuk
Edebiyatının Temel İlkeleri Bakımından İncelenmesi”, Siirt Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.9. BİLGEN
Kadir, (2021).“Almila Aydın'ın Çocuk Kitaplarının Çocuk Edebiyatının Temel
İlkeleri Açısından İncelenmesi”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.10.
AYDIN Fırat, (2021). “Çocuk Edebiyatında Mitolojik Unsurlar: Percy Jackson ve
Olimposlular Örneği”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve
Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.11.
ÇETİN Miray, (2021). Orhan Kemal
Hikâyelerinin Çocuk Edebiyatı İlkeleri Açısından İncelenmesi, Siirt
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.12. TARHAN
Hasan, (2021). “Sabahattin Ali
Öykülerinin Çocuk Edebiyatı İlkelerine Uygunluğu ve Türkçe Eğitimine
Katkıları”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler ve
Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.13.
CEYHAN Mustafa, (2021). “Ahmet Şerif İzgören'in Çocuk Kitaplarının Çocuk
Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından İncelenmesi,
5.1.14. KARAZ,
Barış (2021), “KKKTC 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Metinlerin Çocuk
Edebiyatı Bağlamında İncelenmesi”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.15. ÇEÇEN,
Fatih (2021), “Yavuz Bahadıroğlu'nun '40 Geceye 40 Masal' Adlı Kitabının Çocuk
Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.16. TUFAN,
Yunus Emre (2022), “Ortaokul Öğretmen Ve Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimle İşlenen
Türkçe Derslerine Yönelik Görüşleri”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.17. YAŞAR,
Muhammed (2022), “Hüseyin Yurttaş'ın Çocuk Kitaplarının On Kök Değer Açısından
İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal
Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.18. EREZ,
Mehmet İhsan (2022), “Aslı Der'in 'Kayıp Rüyacı' Adlı Eserinde Yer Alan
Fiilimsilerin Tespiti ve Türkçe Öğretimi”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.19. YAŞAR
Ferhat Değerler (2022). “Türkçe Eğitimi Bağlamında Almila Aydın’ın Çocuk
Romanlarının Analizi”, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve
Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
5.1.20.
MİÇOOĞULLARI Mehmet (2022), “Türkçe Eğitimi İçin Yeni Bir Masal Türü: Anti
Masallar ve Anlatıların Anti Masal Bağlamında Yeniden Üretimi”, Siirt
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Anabilim Dalı
5.1.21.
ERDEM Tuğba (2023), “Aslı Der’in Eserlerinde Çocuk ve Aile İlişkisi”, Siirt
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Anabilim Dalı
5.1.22. KAYACAN
Emre (2023), “ Narnia Günlükleri Adlı Eserin Çocuk Edebiyatı Temel İlkeleri
Bağlamında İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe
ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.23. MUTLU,
İbrahim Halil (2023), “Viranşehir Masallarının Çocuk Edebiyatı Bağlamında
Değerlendirilmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve
Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.24. ÖNCÜL,
Gül Damla (2023), “ÇETO: Çocuk Edebiyatı Tercüme Ofisi Dergisinin Biçim ve
İçerik Yönünden İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe
ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.25. ÖZSABUNCU
Selin (2023), “Muzaffer İzgü’nün “Ökkeş” Hikaye Serisinin Sorun Odaklı Çocuk
Edebiyatı Bağlamında İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.26. ARAZ,
Birsen (2023), “5, 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Bulunan Okuma
Metinlerindeki Halk Bilimi Unsurları” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.27. AVCİ
Gözde (2023), “Dilge Güney’in Eserlerinin Çocuk Edebiyatı İlkeleri ve Folklor
Bağlamında İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe
ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.28. DÖNMEZ,
Selcan (2023) “Mitoloji ile Eğlenmek Adlı Kitabın Biçim ve İçerik Yönünden
İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal
Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.29. GÜLOĞLU
Mustafa (2023), “Türk Çocuk Edebiyatındaki Çocuk Kahramanların Dinleme ve
Konuşma Becerileri Açısından Rol Model Olma Durumlarının İncelenmesi” Siirt
Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.30. KAYHAN,
Bedrettin (2023) “Pir Sultan Abdal Şiirlerinin Söz Varlığı ve Kelime Grupları
Açısından İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve
Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.31. OSMANOĞLU,
Barış (2023), “Yücel Feyzioğlu’nun Eserlerinin “Milli Kültürümüz” Teması
Bağlamında İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe
ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.32. ÖZCAN,
Saadet (2023), “Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Romanlarında Halk Bilimi Unsurları”
Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler
Eğitimi Anabilim Dalı (devam ediyor)
5.1.33. ÖZDEMİR,
Duygu (2023), “Yabancılar İçin Türkçe Öğretimi: Yunus Emre Enstitüsü Çocuklar
İçin Türkçe Öğretimi Setlerinde Kültürel Miras” Siirt Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam
ediyor)
5.1.34. ŞAHİN,
Halime (2023), “Muzaffer İZGÜ’nün “Ökkeş” Adlı Roman Serisinin Çocuk
Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından İncelenmesi” Siirt Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı (devam
ediyor)
5.1.35. ŞAHİN,
Halef (2023), “M. Helimoğlu Yavuz’un “Diyarbakır Efsaneleri” Adlı Eserin Söz
Varlığının Türkçe Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi” Siirt Üniversitesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
(devam ediyor)
6. Yayınlar
6.1.
Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts
and Humanities)
7.1.1
Karakaş,
R. (2012). “Kemal Tahir’in Romanlarında Aleviliğe Dair”. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Dergisi, 64, 43-54.
7.1.2.
Karakaş, R. (2014). “Siirt Halk Kültüründe Kutsal Ağaç ve Türbeler”, Milli Folklor Dergisi, 13 (23), 168-179.
6.2. Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
6.2.1. Karakaş, R. ve Paçalı, İ. (2022).
Dijital ortamda fal-Faladdin uygulaması. Uluslararası Halkbilimi
Araştırmaları Dergisi, 5(1), 131-141.
6.2.2. Çeçen, F. ve Karakaş, R. (2022). Yavuz Bahadıroğlu’nun “40 Geceye 40
Masal” adlı kitabının çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından
incelenmesi. Asya Studies, 6(20), 95-111.
6.2.3. Kayhan, B., Karakaş, R., & Şahin, T. G. (2022). Çevrim içi olarak
yürütülen yabancılara Türkçe öğretimi eğitici sertifikası programına yönelik
ders veren eğiticilerin görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 1276-1291.
6.2.4. Karakaş, R. ve Yaşar, F. (2022). Kadim bir geleneğin taşıyıcısı Mazıdağı
kadınları ve dövme sanatı üzerine bir değerlendirme. Siirt Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 19-29.
6.2.5. Karakaş, R. ve Birsen, A. R. A. Z. (2021). Geleneğin dönüşümü örneği
olarak dijital bir kırklama:“Youtube kırklaması”. Türük Uluslararası
Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, (26), 1.
6.2.6. Karakaş, R. (2021). Doğanın ve insanın dirilişinin simgesi:
yumurta. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 4(6),
31-51.
6.2.7. Karakaş, R. (2021). Türk Halk Kültürü Geçiş Dönemi Ritüellerinde
Yumurta. Folklor/Edebiyat, 27(106), 357-377.
Karakaş, R. (2019). “Celal Güzelses Türkülerinde Sevilen
Varlık Olarak Kadın”. Şarkiyat, 11(3),
1471-1486. (Yayın No: 5704373)
6.2.8.
Karakaş, R. ve Çetin, M. (2019). “Modern
Romanın Folklor Tutulması: Huzursuzluk”. Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 289-303. (Yayın No:
5755268)
6.2.9.
Cayhan, C. ve Karakaş, R. (2019). “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılacak
Yapılandırılmıs Bir Podcastte Bulunması Gereken Özellikler”. Karadeniz, (44), 335-349. (Yayın No:
5703800)
6.2.10. Karakaş, R. (2018). “ Duvar Yazılarına
Biçembilim ve Göstergebilim Açısından Bir Bakış”. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(49), 1117-1127. (Yayın No: 4456280)
6.2.11.
Akın, E., Karakaş, R. ve Tarhan, H. (2018). “Orhan Kemal’ın “Baba Evı” Romanına
Söz Varlıgı Açısından Yaklaşım”. Karadeniz
Uluslararası Bilimsel Dergi, (40), 81-91. (Yayın No: 4473468)
6.2.12.
Karakaş, R. ve Akın, E. (2018). “Değerler Eğitimi Bağlamında Siirt
Menkıbeleri”. Folklor Edebiyat (Yayın
No: 4304050)
6.2.13.
Karakaş, R. ve Akın, E. (2018). Yazım Kuralları Ögretiminde Duvar Yazılarından
Yararlanma. Anemon Mus Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5),
647-654., Doi: 9 9DOI: 10.18506/anemon.379413 (Yayın No: 4196264)
6.2.14.
Karakaş, R., Akın, E. ve Güneş, F. (2017). “Yaralı Mahmut Hikâyesınde Kadın
Tipleri”. Karadenız Black Sea, (36),
41-56. (Yayın No: 3998875)
6.2.15.
Karakaş, R. ve Beyhan, D. (2017). “Aşkın Sehidi Romanında Alevilik”. Abked (Yayın No: 3998734)
6.2.16.
Karakaş, R. (2014). “Kültürel Bir Mekân Olarak Çermik Hamamı”. Folklor ve Edebiyat (Yayın No: 2472399)
6.2.17.
Karakaş, R. (2014). “Beliefs About Pious Foundations in Siirt”. Karadeniz Black Sea (Yayın No: 2472863)
6.2.18.
Karakaş, R. (2013). “Unutulmaya Yüz Tutmus Bir Düğün Geleneği Olarak Ağaç
Süsleme”. Karadeniz Black Sea (Yayın
No: 2472069)
6.2.19.
Karakaş, R. (2013). “Dede Korkut Hikâyelerinde Tutsaklıktan Kurtarma Motifi ve
Bey Oğulları Arasındaki İlişki”. Turkish
Studies (Yayın No: 2415997)
6.2.20.
Karakaş, R. (2013). “Kaplumbağalar Romanında Alevilik Olgusu”. Turkish Studies (Yayın No: 2471474)
6.2.21.
Karakaş, R. (2013). “Diyarbakırda Bebeğin İlkleri Hedik Köstek Kesme Törenleri
ve Çocuklara Yönelik Halk Hekimliği Uygulamaları”. Karadeniz Black Sea (Yayın No: 2472042)
6.2.22.
Karakaş, R. (2013). “Diyarbakır’ da Kırklı Kavramı ve Kırk Çıkarma Etrafında
Olusan İnanış ve Uygulamalar”. Türkiyat
Arastırmaları Dergisi (Yayın No: 2472214)
6.2.23.
Karakaş, R. (2013). “Siirt Efsane ve Halk İnanışlarında Yılan Miti”. Folklor/Edebiyat (Yayın No: 2472367)
6.2.24.
Karakaş, R. (2013). “Devlet Ana Romanına Naksedilen Dede Korkut Dil ve Üslup
Özellikleri”. Tubar (Yayın No:
2417419)
6.2.25.
Karakaş, R. (2013). “Geçmisten Günümüze Çermik Yöresi İğne Oyacılığı”. Bilim ve Kültür, 2(2), 1131-1141. (Yayın
No: 2414668)
6.2.26.
Karakaş, R. (2012). “The Use Of Cartoons For Developing The Skills Of
Understandingi And Analyzing Of Children In Preschool Period”. Elsevier Procedia/Social and Behavioral
Scinces (Yayın No: 2472268)
6.2.27.
Karakaş, R. (2012). “Garzan ve Raman Yöresi Halk İnanışı ve Efsanelerinde Dağ
ve Su Kültü. Batman Üniversitesi Yaşam
Bilimleri Dergisi (Yayın No: 2472467)
6.2.28.
Karakaş, R. (2012). “Siirt Halk Kültürünün Sifa Dagıtıcıları Kutsal Sular”. Turkish Studies,(Yayın No: 2417063)
6.2.29.
Karakaş, R. (2012). “Cahit Sıtkı Tarancı’ nın Eserlerinde Masalın İşlevi”. Karadeniz Black Sea, (Yayın No: 2472015)
6.2.30.
Karakaş, R. (2010). “Ahmet Arif’ in Şiirlerinde Halk Kültüründen Yansımalar”. NWSA (Yayın No: 2472342)
6.3. Uluslararası
bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
6.3.1.
Karakaş,
R. ve Dağ, M. (2019). “Doğa İçin Çal Projesi” Kapsamında Seslendirilen
Türkülerin
Türkçe Dersi Dinleme/İzleme, Konuşma ve Yazma Becerileri Kazanımları
Açısından
İncelenmesi (6. Sınıf Örneği). International
Black Sea Journal Social Sciences Symposium
(IBSES) (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum) (Yayın No:5704291)
6.3.2.
Karakaş, R. (2019). “Dini Bir Festival Olarak Cemai”. Dergi Karadeniz Uluslararası Sosyal
Bilimler Sempozyumu, 349-357. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
(Yayın No:5704170)
6.3.3.
Karakaş, R. ve Cayhan, C. (2018). “Devlet Ana Romanında Ahilik”. Ahtamara Uluslararası Multidisipliner
Çalısmalar Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:4569746)
6.3.4.
Karakaş,
R. ve Akın, E. (2018). “Muş
Türkülerinde Söz Varlığı ve Buna Halkbilimsel Yaklaşım.” Tarih ve Kültür Bağlamında Muş Uluslararası Sempozyumu, 183-184.
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum) (Yayın No:4272605)
6.3.5.
Karakaş,
R. (2018). “Benzer Motifli Mus Ve Siirt Menkıbeleri Üzerine Bir İnceleme.” Tarih ve Kültür Baglamında Mus Uluslararası
Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum) (Yayın No: 4304021)
6.3.6.
Karakaş, R. ve Tarhan, H. (2018). “Orhan Kemal’in ”Baba Evi” Romanında Halk
Bilimi Unsurları.” Uluslararası Kültür ve
Medeniyet Kongresi, (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4569620)
6.3.7.
Karakaş, R. ve Çetin, M. (2018). “Huzursuzluk Romanında Halk Bilimi Unsurları.”
Uluslararasi Kültür ve Medeniyet Kongresi
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4569544)
6.3.8.
Karakaş, R. ve Çetin, M. (2018). “Orhan Kemal’in Üç Kadını”. International Conference On Social
Sciences-cappadocia (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4569965)
6.3.9. Karakaş, R. (2018). “Türk Halk Kültüründe
Demircilik”. International Conference On
Social Sciences-cappadocia (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4304070)
6.3.10.
Karakaş, R. ve Çetin, M. (2018). “İki Yazar İki Eser: Mungan ve Livaneli’ de
Yezidilik”. Usbic 1. Uluslararası Sosyal
Bilimler Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4304056)
6.3.11. Akın, E., Karakaş, R. ve Ceylan, K. (2017). “Necati Cumalı’nın Yağmurlarla Topraklar Adlı
Eserindeki Sözvarlığı ve Buna Halkbilimsel Yaklaşım”. International
Conference on Multidisciplinary, Science, Engineering and Technology
(IMESET’17Bitlis) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3632094)
6.3.12.
Karakaş, R. (2016). “Kemal Tahir in Romanlarında Deve”. 1.
Uluslarası Selçuk Efes Devecilik Kültürü ve Deve Güreşleri Sempozyumu (Tam
Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3391115)
6.3.13. Karakaş, R. (2013). “Sıradışı
Mekânlar”. Uluslararası Türk Dili ve
Edebiyatı Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:2472620)
6.3.14.
Kalafat, Y. ve Karakaş, R. (2013). “Baraklar Üzerine Yeni Tespitler”. Uluslararası Türk ve Dünya Kültüründe
Kahramanmaras Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:2476412)
6.3.15. Karakaş, R. (2011). “Okul Öncesi
Dönemde Masalların Ana Dili Gelisimine Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme”. Uluslararası Türkçe Egitimi Sempozyumu
(Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:2472561)
6.3.16. Karakaş, R. (2011). “Çermik
Ve Çüngüs Yöresi Üç Farklı Eglence Gelenegi: Oglak Daveti, Kormiskan ve
Cumalar”. 8. Milletlerarası Türk Halk
Kültürü Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4304085)
6.4.
Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
6.4.1.
Karakaş,
R. (2021). Ritüelleri ve
Anlatılarıyla Kutsal Mekânlar (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği ) II (Karakaş,
R. Ed.) Kutsalın iki yüzü: Şifa veren ve
korku salan yönleriyle çeşmeler, (23-52), Paradigma Akademi Yayıncılık.
6.4.2. Karakaş,
R. (2021). Ritüelleri ve
Anlatılarıyla Kutsal Mekânlar (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği ) II (Karakaş,
R. Ed.) Kutsalın iki yüzü: Şifa veren ve
korku salan yönleriyle kuyular, (53-68), Paradigma Akademi Yayıncılık.
6.4.3. Karakaş,
R. (2020). Ritüelleri ve
Anlatılarıyla Kutsal Mekânlar (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği ) I (Akın, E.
Ed.) Kutsal Mekânlarda Tezahür Eden Geçiş
Dönemi Ritüelleri “Dicle Bölümü Örneği”, (13-23), Paradigma Akademi
Yayıncılık.
6.4.4.
Güneydoğu
Anadolu Halk İnanışları “Dicle Bölümü” (2020).,
KARAKAŞ REZAN, Gazi Kitabevi, Basım sayısı:1,
Türkçe (Bilimsel Kitap)
6.4.5.
Çocuklar İçin Edebiyat Eğitimi, Bölüm adı:(Çocuklar İçin Edebiyat Eğitiminde
Halk Edebiyatının Yeri) (2019)., KARAKAS REZAN, Anı Yayıncılık, Editör:Erhan
Akın, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 270, ISBN:978-605-170-265-0, Türkçe(Bilimsel
Kitap), (Yayın No: 5755283)
6.4.6.
Duvar
Yazıları, Bölüm adı:(Duvar Yazılarının İçerik ve Biçim Yönünden İncelenmesi
Siirt Örneği) (2018)., KARAKAŞ REZAN,
Libra, Editör: Emine Gürsoy Naskali, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 219,
ISBN:978-605-2380-57-4, İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 4456300
6.4.7.
Türk
Mitolojisine Giriş, Bölüm adı:(Türk Mitolojisinde Taş Kültü) (2018)., KARAKAŞ
REZAN, Gazi Kitabevi, Editör:Fatma Ahsen Turan, Meral Ozan, Basım sayısı:4,
Sayfa Sayısı 330, ISBN:978-605-344-769-6, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No:
5704347)
6.4.8.
Türk Mitolojisine Giriş, Bölüm adı:(Türk Mitolojisinde Taş Kültü) (2018).,
KARAKAS REZAN, Gazi Kitabevi, Editör: Fatma Ahsen Turan, Meral Ozan, Basım
sayısı:3, Sayfa Sayısı 330, ISBN:978- 605-344-330-8, Türkçe(Bilimsel Kitap),
(Yayın No: 4727124)
6.4.9.
Kemal Tahir ve Halk Bilimi (2017)., KARAKAŞ REZAN, Gazi Kitabevi, Basım
sayısı:1, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3999006)
6.4.10.
Türk Mitolojisine Giris, Bölüm adı:(Türk Mitolojisinde Taş Kültü) (2017).,
KARAKAS REZAN, Gazi Kitabevi, Editör:Fatma Ahsen Turan, Meral Ozan, Basım
sayısı:3, Sayfa Sayısı 298, ISBN:978- 605-344-296-7, Türkçe(Ders Kitabı),
(Yayın No: 2410802)
6.4.11.
Türk Mitolojisine Giriş, Bölüm adı:(Türk Mitolojisinde Kutsal Kültler-Türk
Mitolojisinde Ates Kültü) (2017)., Kara Düzgün Ülkü,Aytaç Pakize,Saluk Reyhan
Gökben,Yıldırım Dursun,Turan Fatma Ahsen, Sarıtas Süheyla,Ozan Meral,Oymak
Iskender, Ergun Pervın, KARAKAŞ REZAN,Arvas Abdüsselam,Küçükbasması Gülten,
Ölçer Özünel Evrım,Ayaz Berna,Öncül Kürsat,Türkyılmaz Dilek, Gazi Kitabevi,
Editör:Turan Fatma Ahsen, Ozan Meral, Basım sayısı:3, Sayfa Sayısı 330,
ISBN:978-605-344-330-8, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3173845)
6.4.12.
Siirt Menkıbeleri ve Türbe Ritüelleri (2015).,
KARAKAŞ REZAN, maya, Basım sayısı:1, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No:
2418107)
6.5. Ulusal hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler
6.5.1.
Karakaş, R. (2017). Evvel Zaman İçinden Çağdaş Zamanlara Uzanan
Bir Yolculuk Arapça anlatılan Bir Siirt Masalı: Hezalok İle Delalok. Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (9), 250-276. (Kontrol No:
3998934)
6.5.2. Karakaş,
R. (2012). Dede Korkut Hikâyelerindeki Bey Oğullarının Nitelikleri ve
İşlevleri, Çukurova Üniversitesi, Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 1, Sayfa 155-168.
6.6. Ulusal bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
6.6.1.
Karakaş Rezan, Acar Hazni (2019). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Yunus Emre.
ISPEC Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:5703979)
6.6.2.
Akın Erhan, Karakaş Rezan (2019). Öğrencilerın ”Masal Anlatıcılığı”
Farkındalığını Geliştirme Çalışması (Siirt Üniversitesi Örneğı). ISPEC-
Uluslararası Sosyal Ve Beserı Bılımler Kongresı (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:5084303)
6.6.3.
Karakaş Rezan,Tepe Remziye (2019). Tellerle Geçmişi Gelecege Bağlayan Bır Köprü
Olarak Midyat Telkârı Sanatı. ISPEC Uluslararası Sosyal Ve Beseri Bilimler
Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5703964)
6.6.4.
Akın Erhan, Karakaş Rezan (2019). Yalvaç Ural’ın “Temel Reis Ispanağı Yoğurtsuz
Yer” Adlı Kitabında Deyim, Atasözü ve İkilemeler. ISPEC Uluslararası Sosyal ve
Beşerı Bilimler Kongresi (Tam Metin Bildiri/ Sözlü Sunum)(Yayın No:5084304)
6.7. Diğer yayınlar
6.7.1.
Uluslararası, WORKSHOP /, 27.05.2016-28.05.2016, Siirt Arapçası Çalıştayı,
Siirt Üniversitesi, (No: 132968)
6.8. Uluslararası atıflar
7.
Ulusal & Uluslararası Projeler (DPT, TÜBİTAK, AB, vb.)
7.1. Ritüelleri ve Anlatılarıyla Siirt, Diyarbakır ve Mardin’de Kutsal
Mekânlar: Dinî, Tarihî, Kültürel ve Edebî Doku, TÜBİTAK 1001
Projesi, Rezan KARAKAŞ, ESRA DOĞAN TURAY,
01.10.2019 -01.10.2011, 512,007
TÜRK LİRASI
7.2. Ritüelleri ve Anlatılarıyla
Siirt, Diyarbakır ve Mardin’de Kutsal Mekânlar: Dinî, Tarihî, Kültürel ve Edebî Doku, TÜBİTAK
1001 Projesi, HATİCE KÜBRA UYGUR,MEHMET SALİH ERPOLAT,BÜLENT AKIN,ERDEM AKIN,İBRAHİM ÇALAN,REZAN KARAKAŞ,
01.10.2018 -01.10.2022, 512,007 TÜRK LİRASI.
7.3. Ritüelleri ve Anlatılarıyla Siirt, Diyarbakır ve
Mardin’de Kutsal Mekânlar: Dinî, Tarihî, Kültürel ve Edebî Doku, TÜBİTAK
1001 Projesi, BÜLENT AKIN, MEHMET SALİH ERPOLAT,HATİCE KÜBRA UYGUR,ESRA DOĞAN TURAY,REZAN KARAKAŞ, 01.10.2019 -01.10.2022,
702.312,96 TÜRK LİRASI.
7.4. Öğrencilerin
”Masal Anlatıcılığı” Farkındalığını Geliştirme Çalışması (Siirt Üniversitesi
Örneği), Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma
projesi, Yürütücü: AKIN ERHAN, Yardımcı Personel: KARAKAŞ REZAN, 27/11/2018 -
27/05/2019 (ULUSAL)
7.5.
Semiha AYVERDİ’nin Romanlarında Doğu-Batı Meselesi ve İdeal Kişilikler,
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi,
Araştırmacı: EPÇAÇAN CAHİT, Yürütücü: YAŞAR HÜSEYİN, Araştırmacı: KARAKAŞ
REZAN, , 11/01/2011-12/12/2014
7.6.
Siirt Türbelerinde Yapılan Ritüellerde Mitlerin İzleri, Yükseköğretim Kurumları
tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı, , 23/10/2013 -
16/12/2015 (ULUSAL)
7.7.
Siirt Türbelerinde Yapılan Ritüellerde Mitlerin İzleri, Yükseköğretim Kurumları
tarafından destekli bilimsel arastırma projesi, Yürütücü, , 23/10/2013 -
16/12/2015 (ULUSAL)
7.8
Talip Apaydın’ın Eserlerinde Halk Bilimi Unsurları, Yükseköğretim Kurumları
tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı: AKIN ERDEM,
Yürütücü: KARAKAŞ REZAN, , 01/05/2017 (Devam Ediyor) (ULUSAL)
8.
İdari Görevler
Yıl
|
Görevi
|
Görev Yeri
|
2017
|
Anabilim Dalı Başkanı
|
Siirt Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler
Eğimi Anabilim Dalı
|
2016
|
Bölüm Başkanı
|
Siirt Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Bölümü
|
2014
|
Anabilim Dalı Başkanı
|
Siirt Üniversitesi/Sosyal Bilimler
Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğimi Anabilim Dalı) (Atatürk Üniv.
Ortak)
|
2014
|
Bölüm Başkanı
|
Siirt Üniversitesi/Eğitim
Fakültesi/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü/ Türkçe
Öğretmenliği Pr.
|
9.
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
10.
Ödüller
10.1. Ti, Siirt Üniversitesi (2018)
10.2. "Siirt Halk
Kültüründe Kutsal Ağaç ve Türbeler" adlı makale ile Tübitak Bilimsel Yayın
Teşviki (2014)
10.3. Siirt Üniversitesi
Akademik Teşvik Ödülü (2012)
10.4.
"Kemal Tahir’in Romanlarında Aleviliğe Dair" adlı makale ile Tübitak
Bilimsel Yayın Teşviki (2012)
11. Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki
dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teo.
|
Uyg.
|
2021-2022
|
Güz
|
Türk Halk Edebiyatı I
|
2
|
0
|
29
|
Öğretmenlik Uygulaması 1
|
2
|
6
|
12
|
Çocuk Edebiyatı
|
2
|
0
|
77
|
Folklor ve Edebiyat I
|
3
|
0
|
10
|
Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri II
|
3
|
0
|
2
|
Gelenekler ve Halk İnanışları
|
3
|
0
|
4
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
8
|
0
|
10
|
Yüksek Lisans Tez Çalışması
|
0
|
1
|
6
|
Yüksek Lisans Tez Hazırlık
|
0
|
1
|
4
|
Yüksek Lisans Semineri
|
0
|
2
|
3
|
İlkbahar
|
Türk Halk Edebiyatı II
|
3
|
0
|
52
|
Dil Eğitiminin Temel Kavramları
|
2
|
0
|
48
|
Gelenekler ve Halk İnanışları
|
3
|
0
|
8
|
Öğretmenlik Uygulaması
|
2
|
6
|
12
|
Folklor ve Edebiyat I
|
3
|
0
|
19
|
Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri II
|
3
|
0
|
5
|
Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı (Dr)
|
3
|
0
|
3
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
8
|
0
|
14
|
Yüksek Lisans Tez Çalışması
|
0
|
1
|
8
|
Yüksek Lisans Tez Hazırlık
|
0
|
1
|
4
|
Yüksek Lisans Semineri
|
0
|
2
|
5
|
Doktora Uzmanlık Alanı Dersi
|
8
|
0
|
1
|
Doktora Tez Hazırlık
|
0
|
1
|
1
|
2022-2023
|
Güz
|
Türk Halk Edebiyatı I
|
2
|
0
|
45
|
Öğretmenlik Uygulaması 1
|
2
|
6
|
12
|
Folklor ve Edebiyat I
|
3
|
0
|
7
|
Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri II
|
3
|
0
|
5
|
Gelenekler ve Halk İnanışları
|
3
|
0
|
8
|
Türk Mitolojisi (Dr)
|
3
|
0
|
3
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
8
|
0
|
18
|
Yüksek Lisans Tez Çalışması
|
0
|
1
|
12
|
Yüksek Lisans Semineri
|
0
|
2
|
7
|
Yüksek Lisans Tez Hazırlık
|
0
|
1
|
8
|
Doktora Uzmanlık Alanı Dersi
|
8
|
0
|
1
|
Doktora Tez Hazırlık
|
0
|
1
|
1
|
İlkbahar
|
Türk
Halk Edebiyatı II
|
2
|
0
|
52
|
Öğretmenlik Uygulaması
|
2
|
6
|
12
|
Folklor ve Edebiyat I
|
3
|
0
|
15
|
Edebiyat Estetiği, Halk Bilimi ve Eleştiri (Dr)
|
3
|
0
|
3
|
Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı (Dr)
|
3
|
0
|
3
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
8
|
0
|
17
|
Yüksek Lisans Tez Çalışması
|
0
|
1
|
13
|
Yüksek Lisans Semineri
|
0
|
2
|
4
|
Yüksek Lisans Tez Hazırlık
|
0
|
1
|
4
|
Doktora Uzmanlık Alanı Dersi
|
8
|
0
|
2
|
Doktora Tez Hazırlık
|
0
|
1
|
2
|
Doktora Semineri
|
0
|
2
|
1
|